Rebranding e Corporate Image

Il rebranding rappresenta un processo strategico complesso che coinvolge la ridefinizione dell’identità aziendale per rispondere a cambiamenti del mercato o evoluzioni degli obiettivi di business. Questa sezione analizza le fasi, le metodologie e le implicazioni di un progetto di rebranding efficace. Il processo di rebranding va oltre l’aggiornamento grafico, includendo la revisione del posizionamento, della value proposition e della brand promise.
Gli articoli esaminano quando e come intraprendere un percorso di rebranding, analizzando fattori scatenanti, rischi e opportunità. Viene approfondito il ruolo della corporate image nella percezione aziendale e le modalità per gestire il cambiamento mantenendo la brand equity acquisita.
La sezione include analisi dettagliate sulla creazione di loghi aziendali, packaging design e altri elementi dell’identità visiva, evidenziando l’importanza della coerenza e della distintività. Si esaminano inoltre le strategie per comunicare efficacemente il rebranding agli stakeholder interni ed esterni. Le risorse disponibili forniscono metodologie operative e case study per gestire con successo progetti di rebranding che generino valore sostenibile e rafforzino il posizionamento competitivo dell’azienda.

The power of color in communication

Color in communication now functions as a real code that brands use to communicate...

Photo render, how to process the boundary between virtual and real

For companies that aim to showcase their products with impeccable aesthetic quality, but also with...

The power of visual storytelling in corporate videos

Corporate video has taken on a central role as part of more effective, profound and conscious corporate communication....

Vocal identity: 7 winning strategies to give your brand an authentic voice

Embedding a vocal identity activity within one's communication strategy means giving "voice" to one's brand. The...

Packaging design: functionality and aesthetics for Brand Identity

Packaging design is one of the most powerful yet underrated weapons that a company can employ...

Corporate rebranding: how to revamp your company's image

As consumer tastes change, technologies evolve and the socio-cultural contexts in which a business...

Logo rebranding: when and why to renew visual identity

A logo rebranding is essential in a digital landscape in which graphic trends, preferences of the...

Creating logos for companies: the 11 rules for enhancing brand identity

When we talk about creating logos for companies, it is essential to think about what you want to communicate: what message do you want...

Branding, an ever-evolving entity. Rebranding, the engine of change.

Do you want to reposition your brand? Together, let's turn your communication into a strategic tool. In a market in...

Contact

S.S. dei Giovi, 59

22070 Grandate (CO)

info@red-apple.it

Fax +39 031.3520160

Tel. +39 031.935999

Follow us on
Red Apple International Ltd.

C.C.I.A.CO N.REA: 324352
C.F. and P.I. 03621960131
Cap. Soc. € 40,000.00

©2025 Red Apple international Ltd.
All rights reserved

State Aid and De Minimis
Privacy Policy | Cookie Policy
Our Web Agency